Kluci, holky, psali jste tady o nedokonalosti zdejšího žebříčku, ale opět nikdo nedokázal přijít s konstruktivním návrhem, jak to změnit. Já jsem něco vymyslel, ale chtěl jsem, aby se na tom podílela i komunita, aby si pak někdo nestěžoval, že "vše musí být podle heada". Každá změna "legislativy" by měla projít připomínkovým řízením, takže já teďka napíšu, co jsem vymyslel a budu doufat, že aspoň někdo mi na to napíše svůj názor a konstruktivní připomínky.
Chtěl bych se držet principů, které Tomis před lety obhajoval, aby změna nebyla úplně o 180 stupňů - tedy, aby hráč byl motivovaný hrát a aby byl motivovaný hrát s ekvivalentními soupeři (teoreticky se soupeři ve stejné lize). Nicméně od doby, kdy vzniklo bodování uplynulo dost času a struktura ligy se trochu změnila - hlavně ubylo hráčů a celkově aktivity, takže už je člověk rád, pokud vůbec najde soupeře, natož, aby hledal soupeře ve stejné lize.
Chtěl jsem adresovat známé problémy, na které si ostatní hráči stěžovali:
1) rozhodující je jen první utkání mezi danými hráči v kvartále
2) velký bodový náskok např. dvěma výhrami s dvěma hráči ve stejné lize se již nedá dohnat, pokud se např. tito hráči rozhodnou být po zbytek kvartálu neaktivní a tedy už nehrát s nikým dalším
3) pořadím v žebříčku je možné zamávat (fejkovými) hrami s novými, či dlouhodobě neaktivními hráči
Navrhuji tedy toto:
1) za hry s hráčem ve stejné lize dostane vítěz po první, druhé a třetí výhře 30, 20, 10 bodů, za prohru dostane 5, 2, 1 body.
2) za hry s hráčem v jiné lize dostane vítěz po první, druhé a třetí výhře 10, 7, 4 body, za prohru dostane 3, 2, 1 body.
3) za hru s hráčem v pralesní lize dostane vítěz po první, druhé a třetí výhře 3, 2, 1 bod, za prohru dostane 1, 0, 0 bodů.
Cíle:
a) Systém stále podporuje vyhledávání soupeře ve stejné lize, ale pokud se to nepodaří, není to dogma, dá se to kompenzovat i jinak - obecně aktivitou, větším počtem her s jinými hráči.
b) nerozhoduje jen první hra v kvartále, není to teda o tom, že někdo dá hru první týden v kvartále, prohraje a pak už přestane hrát, protože ví, že tento kvartál už nemá smysl se snažit. Opět podporujem aktivitu, protože v případě výsledku 1:2, má ten hráč, který prohrál první hru, ale vyhrál dvě následující, stále jemný bodový náskok.
c) za hry s hráčem v pralesní lize je minimum, aby nevznikaly stále nové a nové účty na lize hráčů, kteří jsou jen zneužiti pro jednu hru a pak se do ligy nikdy nevrátí. Uvažoval jsem dokonce, zda nedat za výhru nad hráčem v pralesní lize pouze 1 bod po první výhře...
Další možnost, kterou jsem zvažoval je dávat nižší počet bodů za vítězství s hráčem s nižší ligy a více bodů za vítězství s hráčem z vyšší ligy, osobně mi přišlo, že by bylo lepší držet se jednoduchosti a hlavně neklást na Tomise moc velké nároky, co se týče programování, jinak se na tu změnu bude čekat 10 let. :)
Co systém nevyřeší jsou fejkové hry hráčů ve vyšší než pralesní lize, tech má nejvíc Houhou, bohužel s tím nejde nic dělat, než se spolehnout na to, že varování Tomise v diskusi postačilo. Napadlo mě, zda přidat do pravidel něco jako, že v případě pochybností si může rozhodčí vyžádat i savy z her, ale to by nikam nevedlo, jelikož není problém odklikat několik tahů a pak se na oko rozbít a vzdát hru.