Přihlášení

trvalé přihlášení
    
Založit nový účet
 

Vlákna

Výzvy     Shánění hráčů na hru
Pokec     Tlachání o čemkoliv
Spory     Řešení sporů zejména kolem dodržování pravidel
Web     Návrhy, komentáře, hlášení bugů
Srazy     Organizace real-life srazů
Turnaje     Diskuze k turnajům
Oznámení     Oficiální sdělení admina

Turnaje

avatar Kotletka #210144 | 29. 12. 2017 | 19:44

Nesouhlasím.. Ani tam neni zduvodnení, proč by to melo byt povinne.

avatar Liut #210136 | 28. 12. 2017 | 11:05

Souhlasím

avatar H34D #210135 | 28. 12. 2017 | 11:04

Pravidla jsem naťuknul Tomisovi, prý když bude souhlasit většina, přidáme je i pro celou ligu. Takže váš názor?

V lize bych asi neřešil ty cesty a nejspíš ani přerušení hry. Takže následující body ano, či ne?

1) V případech, kdy vlivem simultánních tahů dostane jeden z hráčů do jakékoli výhody, či nevýhody, která by bez užití simultánních tahů nemohla nastat, hráči načtou dřívější save bez simultánních tahů. Výhodou či nevýhodou se rozumí např. nemožnost modrého hráče reagovat na tah červeného hráče v rámci určitého herního dne.
2) V případě, že modrý hráč přeruší simultánní tahy, je po restartu dne povinen svůj tah co nejpřesněji zopakovat.
3) Odehrané hry se ukládají neprodleně po jejich ukončení. Soupeř je povinen neprodleně po uložení záznamu hru potvrdit nebo odmítnout se zdůvodněním v komentáři.

avatar ssgsd #210132 | 27. 12. 2017 | 11:34

Já zopakuji jen co jsem napsal do skypu...

některé věci pochopí jen člověk, který už o hraní něco ví. Pro naprostýho nováčka jsou některé věci (např. co znamená nejpomalejší cesta?) bez dalšího vysvětlování nejasné.

Stejnej problém mám, když čtu některý ty ruský stránky, že bez dalších znalostí nevím co to znamená.

Obecně bych řekl, že by organizátor turnaje měl mít pevné nervy, dost času a lehce právnické zázemí :-P

ps: mage dobře psáno, jasné a přitom úplné

avatar Kotletka #210129 | 26. 12. 2017 | 19:11

Ano, není moc efektivní mi psát, že jsem si to pořádně nepřečetla v příspěvku, kterým ses sám z řádného nečtení usvědčil, když jsi stejně již vše vyřešil díky magovi. Příště pochopím výzvu ke komentům lépe.

avatar H34D #210128 | 26. 12. 2017 | 18:58

Ad Kotletka - klasický chaos a neschopnost řešit věci efektivně. Naštěstí chyby vychytány díky magovi.

avatar Lord.Alex #210127 | 26. 12. 2017 | 18:00

:)))

avatar Kotletka #210126 | 26. 12. 2017 | 17:56

"Ad Kotletka - Když pominu to, že pravděpodobně klasicky psala dřív než to dočetla, tak vytáčkám typu "já jsem se rozhodl až v průběhu tahu, vůbec jsem se na soupeře nechystal (i když jsem byl připravený těsně za hlavním monstrem)" nelze zabránit už vůbec ničím. Já si myslím, že bod 3 je schopen obstojně bojovat s vypínáním Heroesu v nezdařené bitce."

Kdy pominu, že mi píšeš a mluvíš o mně ve třetí osobě (Nebo o mně píšeš ostatním? Ne všichni se o mě zajímají tolik jako ty:-P), tak i kdybych četla jen desetinu, stejně bych zvládla reagovat víc k věci než ty. Ono: "já jsem se rozhodl až v průběhu tahu.." bylo k bodu dvě, nikoli tři. Ten je totiž napsán takto: "..hráč PLÁNUJE ve svém tahu přerušit.." - čili debilně. Proč například pravidlo monsters nezní takhle: "Hráč nesmí vzít objekt, o němž se DOMNÍVÁ, že ho hlídá dosud neporažený neutrál.."? Krom jiného (samozřejmě) to nechává přílišný prostor pro vytáčky. Není prostě nejlepší pravidla psát tak, že o tom, zda byla dodržena, může rozhodnout pouze jediný člověk a to zrovna ten, kterého potřebuješ případně pravidly usměrnit (aneb "já jsem plánoval" "já jsem se domníval").

Dále "..nelze zabránit už vůbec ničím." - já jsem ale nepsala o tom, že těmto vytáčkám lze něčím úplně zabránit. Nezdá se mi ale moudré, aby bylo validní (dle pravidel) takhle "argumentovat". Psala jsem tedy, že toto pravidlo tomu nechává přílišný prostor.

avatar H34D #210125 | 26. 12. 2017 | 14:06

Děkuji za feedback, klidně pište další.

Mage - ad 2) Ano, to je pravda. Zruším tedy větu "musí přerušit ihned". Druhou část pravidla jsme se trochu nepochopili, resp. špatně jsem se vyjádřil, resp. nepočítal jsem s tím, že by to mohl někdo pochopit tak, jak píšeš ty. :) Samozřejmě, že když červený přeruší tah, tak modrý má možnost reagovat, to souvisí spíš s bodem 1. Bod 2 měním na:

"V případě, že modrý hráč přeruší simultánní tahy, je po restartu dne povinen svůj tah co nejpřesněji zopakovat."

Řekl bych, že to pokrývá všechny možnosti, včetně nějakého zkoušení utopií (samozřejmě už nikdo nezjistí, jestli tu utopii vybojuje po druhé lépe) nebo toho, kdy např. modrý užije těch 5 scoutovacích hrdinů a teprv pak přeruší tahy. Prostě musí to zopakovat, takže těch 5 hrdinů stejně může jen scoutovat a není možno je použít na nějaký extra vláček pro jednotky.

ad 4) Cesty můžou být důležitá věc, kterou jsme doposud neřešili. Dle vzoru světových lig to nechám takhle, jak jsem napsal, ale

důležitá věc je samozřejmě to, že VŽDY je upřednostněna dohoda hráčů. Tzn. chcete hrát na diplomacii, grál, mapa S na 200% a s nejrychlejší cestou? Klidně. Pravidla jsou tady vždy jen pro případ, když se hráči nemůžou dohodnout. Všimněte si, že ani Scoobyho HOTA turnaj nemusíte hrát na 2sm4d(3), když se dohodnete jinak.

Podobně i bod 3) všichni víme, že normální lidi se dokážou domluvit, ale pak prostě přijde nějaký týpek z jiné planety a začne si půjčovat vrtačky uprostřed bojů a zkoušet fightovat 17 haspidů v 3. týdnu a problém je na světě. Z toho důvodu je dobré mít napsané pravidlo, na které se lze při sporu odvolat.

Ad Kotletka - Když pominu to, že pravděpodobně klasicky psala dřív než to dočetla, tak vytáčkám typu "já jsem se rozhodl až v průběhu tahu, vůbec jsem se na soupeře nechystal (i když jsem byl připravený těsně za hlavním monstrem)" nelze zabránit už vůbec ničím. Já si myslím, že bod 3 je schopen obstojně bojovat s vypínáním Heroesu v nezdařené bitce. Pokud totiž při náhlém pádu hry bude mít soupeř na toto podezření, tak hráč, kterému spadla hra bude muset doložit aktuální battle.gm2, kde bude přesně uložená pozice před posledním bojem. Když pak doloží i následující save z konce dne, půjde krásně vidět, jestli na ten boj šel i po načtení hry nebo ne. Samozřejmě už nepůjde zjistit to, jestli si shodil hru, protože ten boj prostě zahrál blbě, podělala ho morálka apod., ale nemůžeme mít všechno, na to ta hra není stavěná.

avatar Kotletka #210124 | 26. 12. 2017 | 12:24

Dvojka se mi zdá jako úplná debilita, nechápu smysl (proč by měl modrý říkat červenému, že na něj jde?) a navíc je tam velký prostor pro vytáčky typu "já jsem se rozhodl až v průběhu tahu, vůbec jsem se na soupeře nechystal (i když jsem byl připravený těsně za hlavním monstrem)".

Trojka je zase podle mě nadměrná buzerace slušnejch lidí, který se v klidu domluví na odchodu a jsou schopný si to uložit i jinak.

avatar maGe #210123 | 26. 12. 2017 | 10:31

Mazec, kvůli Scoobymu vzniká 5 nových pravidel. :D

Pravidlo 2) bych upravil. Vzhledem k tomu, že simultální tahy jsou naprogramovány nešikovně a červenému se ukáže, když modrý hráč tahy přeruší ještě v jeho tahu, je strategicky lepší přerušení tahů neukazovat dokud červený neodehraje nejlépe celý svůj tah. Z toho důvodu je lepší vyčkávat a pravidlo "musí přerušit ihned" by tuto možnost zakazovalo a tím pádem dávalo modrého do nevýhody (červený by si všiml že se zrušili tahy a zkoumal by a logicky přemýšlel kde by mohl modrý vyjet, přitom by to v klasické hře bez simul. tahů vůbec nevěděl. Když by na to přišel, nakoupil by armádu v hradě, pohnul jinak s hrdinou atp. jenom díky té hlášce). S druhou částí pravidla taky nesouhlasím. Přece když v polovině tahu modrého přeruší tah červený tak modrý musí reagovat, předtím červeného neviděl, takže nějak hrál, ale teď reaguje na jeho tah, takže zahraje logicky jinak a proto to pravidlo nedává smysl. Kdyby měl hrát stejně, tak nemá šanci reagovat.
Zakázal bych jen to, že modrý nesmí úmyslně scoutovat okolí - tzn. vidím červeného na dosah a mých 5 hrdinů má tah tak prouzkoumám co nejvíc okolí kolem a až 6. hrdina tahy přeruší a mám zas plné tahy na všem. A taky to co udělal Scooby - zakázat úmyslné zkoušení bojů s nějakými monstry, když vím, že se tahy přeruší tak např. vlezu do utopie, zkusím si to, a až pak přeruším tahy a zahraju si boj znovu. Nascoutuju si stráž mezi mnou a soupeřem, přeruším tahy a znovu na ni nepojedu.

ke 4) zas tak drasticky bych to nedělal, spíš bych nechal na hráčích, aby se domluvili a pokud někdo chce rychlejší cestu, musí o tom říct soupeři a pokud se nemůžou dohodnout, tak platí to co si napsal

avatar H34D #210119 | 24. 12. 2017 | 15:33

Update pravidel! Vzhledem k nedávným okolnostem, jsem byl nucen několik sporných situací ošetřit pravidly, které použiju pro příští turnaj a silně doporučuju hráčům je používat i v ligových hrách:

1) V případech, kdy vlivem simultánních tahů dostane jeden z hráčů do jakékoli výhody, či nevýhody, která by bez užití simultánních tahů nemohla nastat, hráči načtou autosave bez simultánních tahů. Výhodou či nevýhodou se rozumí např. nemožnost modrého hráče reagovat na tah červeného hráče v rámci určitého herního dne.
2) V případě, že modrý hráč plánuje ve svém tahu přerušit simultánní tahy, musí toto učinit ihned. Pokud dojde k přerušení simultánních tahů neplánovaně, tedy až v průběhu tahu, je modrý hráč povinen po restartování tahu svůj tah zahrát pokud možno identicky.
3) V případě, že je nutné hru přerušit, hráč je povinen kompletně dokončit svůj tah. V případě simultánních tahů, hráči opouští hru po ukončení tahu modrého, je-li to možné. Hráči načítají již dokončený tah (např. autosave), v kterém není dovoleno cokoli měnit. V případě náhlého odchodu hráče ze hry, např. vlivem technické chyby, je tento hráč na požádání soupeře povinen okamžitě zaslat savy rozhodčímu, včetně aktuálního battle.gm2.
4) Na mapách L bez podzemí a menších musí být vždy povoleny všechny cesty. Na větších mapách je nejpomalejší cesta (nalevo) zakázána.
5) Odehrané hry se ukládají neprodleně po jejich ukončení. Soupeř je povinen neprodleně po uložení záznamu hru potvrdit.

avatar Scooby #210116 | 21. 12. 2017 | 8:48

Pro tebe zbytecny, kdyz tam nevydrzis dyl nez 1 kolo

avatar Lord.Alex #210113 | 14. 12. 2017 | 22:30

Heade pristi turnaj bych hlavne udělal jen pro bílé a lidi bez prášků, takže nás pět si muže zahrát:)

avatar Scooby #210112 | 13. 12. 2017 | 19:28

Ne ty, ale Kacer na tvem streamu.

Mno vyreseno s Headem. Uznal jsem to. Nelibi se mi, ze kdyz uz tam clovek musi jet tim ted ztrati moment prekvapeni, ale tak moje vina..

Se to musi pridat do pravidel.

avatar H34D #210110 | 13. 12. 2017 | 18:51

Podle mě jednoznačně nefér play, v pravidlech to ošetřeno nemáme, ale nechápu, že máš zapotřebí tohle dělat ve vlastním turnaji. Já jsem jednoznačně proti a tohle jsem snad nikdy neudělal, takže nevím, na jakém streamu si to viděl. Naopak když jsme s magem streamovali, tak v druhé hře, jsem jako modrý přijel na jeho území se sekundárním hrdinou a ještě jsem mu napsal, že další kolo s ním nebudu táhnout, abych nic nenascoutoval, protože jsem očekával přerušení tahů.

Ty jsi nascoutoval hodně podstatnou věc, protože hraješ Solmyra, očekává se od tebe, že budeš rushovat a ty sis zjistil, jak to vypadá na soupeřově území. Tohle je podle mě zcela proti nějakým morálním/etickým a tedy "nepsaným" pravidlům hry. Do příštího turnaje z toho uděláme pravidlo psané...

avatar Scooby #210109 | 13. 12. 2017 | 18:45

Dotaz do etheru...Jsou simultanni tahy. Kdyz prejdu pres hlavni straz jako modrej, prerusi se tahy a pri opakovani tahu pak pojedu jinam i kdyz jsem tu straz dal, tak co. Acid ma pravdu, ze kdyz se nad tim clovek zamysli, ze to neni koser.

V pravidlech tohle ale neni osetrene.

Viz jsem to videl treba u Kacera na Headove streamu nebo u Mage na streamu. Ze diky simul tahum si modry neco nascoutoval.

Modrej ten tah stejne nemuze zahrat celej stejne, protoze reaguje na cerveneho tah, ale hlavni hero by mel jet teda na tu straz nebo nemusi?
Pokud ano, tak me to zdrzi jeden den.
Hra se prozatim stopla, at se tohle nejak poresi a prida se to kdyztak do pravidel.

Idealni reseni by bylo co uz jsem navrhoval driv simul tahy vypnout a nechat je vypnute.
Coz by se i nechalo po 2 tydnech, ale zas treba Acid hraje kazdej tah 15-20 a vic minut. To u toho clovek usne.

avatar Scooby #210095 | 28. 11. 2017 | 16:43

Acide kdy máš čas na odehrání té turnajové hry?

avatar Twister #210087 | 20. 11. 2017 | 16:43

Karcma, mas blokovany zpravy nemuzu ti psat

avatar siska96 #210085 | 13. 11. 2017 | 17:50

mixxer,turnaj hra, ozvi se, dik