Přihlášení

  Jméno:
Heslo:
  trvalé přihlášení
 
  [Registrovat]

Vlákna

Výzvy - Shánění hráčů na hru

Pokec - Tlachání o čemkoliv

Spory - Řešení sporů zejména kolem dodržování pravidel

Web - Návrhy, komentáře, hlášení bugů

Srazy - Organizace real-life srazů

Turnaje - Diskuze k turnajům

Oznámení - Oficiální sdělení admina

Turnaje

avatar Kotletka
#210162 30. 12. 2017 17:47
Zkrátka nejsi ztotožněný s tím, na jakém principu to tu dosud fungovalo. Mě se to naopak zdá dobré a jediné reálně únosné vzhledem k tomu, že Tomis a Imp tu skoro vůbec nejsou.

"Ze stejného důvodu máme zákony, které nám říkají, že nemáme vraždit, byť 99% z nás by nevraždilo ani kdyby tyto zákony neexistovaly. Zavedení rozhodčího podle tebe neprospělo lize, takže jak se to bude řešit? Jinak než pravidly a rozhodčím to nejde."

Právě že jde a jak to řešit jsem řekla naprosto jednoznačně. Že zkrátka se Scoobym někdo přestal hrát později než jiný? Chm.. Jako tvoje argumentace: "My jsme se Scoobym hráli, přestože jsme věděli, co je to za čůráka a měli jsme problémy, protože jsme ignorovali, jak je to tu nastavené a teď zaveďme pro všechny pravidla, protože pár lidí ODMÍTLO LOGICKOU DEDUKCI"...?? Tenhle princip (zakažme pro všechny výkonné vysavače, protože jsem masturboval pomocí vysavače a teď mám opuchlý penis) je mi prostě proti srsti.

"A Scooby není první ani poslední." - není, ale zatím u každého se to tak nakonec vyřešilo. A má to další plus v tom, že se s těmi lidmi začne postupně zas hrát (Hou) bez nějakých procesů.

"Každá liga a každý sport má taky své pravidla a svého rozhodčího."- ne každý sport má rozhodčího.

"Já si teda nedokážu představit, že by někdo na fotbal vzal pistoli, střílel po protihráčích a pořadatel zápasu by jen řekl "to je v pohodě, tak s tím klukem s pistolí prostě nebudeme hrát"." - špatný příklad, pokud by někdo střílel během zápasu, tak to není případ pro rozhodčího, ale pro cajty. Ale to, že když jde o zábavu nikoli nějakou profi ligu, tak že tam nemusí být rozhodčí - to si neumíš představit? Hrajou se tak dokonce i soutěže v Praze. Naprosto normální věc v hodně sportech.
avatar H34D
#210160 30. 12. 2017 17:17
Kotletka - tvrdíš, že to chceš mít takové volnější, ale já se tedy ptám, jak budeme řešit problémy, které nastaly a budou nastávat? Očividně použití zdravého lidského rozumu platí jen pro 99% lidí, nikoli pro 100%. Ze stejného důvodu máme zákony, které nám říkají, že nemáme vraždit, byť 99% z nás by nevraždilo ani kdyby tyto zákony neexistovaly. Zavedení rozhodčího podle tebe neprospělo lize, takže jak se to bude řešit? Jinak než pravidly a rozhodčím to nejde. Je snadné zpětně říct, že se Scoobym prostě nikdo neměl hrát, ale lidi s ním hráli a problémy vznikly. A Scooby není první ani poslední. Každá liga a každý sport má taky své pravidla a svého rozhodčího. Já si teda nedokážu představit, že by někdo na fotbal vzal pistoli, střílel po protihráčích a pořadatel zápasu by jen řekl "to je v pohodě, tak s tím klukem s pistolí prostě nebudeme hrát".

Chápu tedy, že máš problém s bodem 2 a 3.

ad 2) Tvoje modelová situace přeci jasně porušuje pravidlo č. 1. Modrý musí mít v prvé řadě možnost reagovat na tah červeného. Asi si chtěla říct, že na tu tvoji situaci nelze aplikovat obě pravidla současně. Já jsem bohužel předpokládal logické uvažování hráčů a bral jsem jako samozřejmost, že první se aplikuje 1), tzn. aby se vlivem simultánních tahů nedostal žádný hráč do výhody, či nevýhody a teprve potom se aplikuje 2) Ale ono vlastně i možnost zopakovat si tah jinak, je získání určité výhody, takže kdybychom použili logický výklad, stačila by pouze ta první věta v pravidle 1, ovšem to už by opravdu vyžadovalo právní vzdělání hráčů a schopnost logické dedukce, což opět nelze u všech předpokládat. Vyhovovalo by ti tedy víc, kdyby bylo specificky napsáno, že "V případě, že modrý hráč přeruší simultánní tahy a měl možnost reagovat na tah červeného, je po restartu dne povinen svůj tah co nejpřesněji zopakovat.", popř. "V případě, že je zachováno pravidlo č. 1 a modrý hráč přeruší simultánní tahy, je po restartu dne povinen svůj tah co nejpřesněji zopakovat." ?

ad 3) Nečekal jsem, že zrovna s tímhle bude mít někdo problém. Odpověď na otázku, proč zavést tohle, je snad očividná, nebo si neviděla, co se tady děje? Je snad jasné, že aby jakákoli liga v jakékoli soutěži mohla fungovat, potřebuje své záznamy zápasů a nějakou tabulku, či žebříček. Pokud je hrána hra do ligy, měla by být do tohoto žebříčku/tabulky/záznamu uložena, jinak to jaksi postrádá smysl (neboli jinak se jedná o hru mimo ligu a k tomu nepotřebujeme web "Heroes 3 česká liga"). A pokud protihráč nemá povinnost záznam potvrdit, nebo odmítnout, tzn. nějak na něj reagovat, tak to taky postrádá smysl, protože takový záznam není zaznamenán. Otázkou tedy je, co je to "neprodleně"? Neprodleně je běžný právní termín, přijde mi jazykově líbivější než "bez neodůvodněných průtahů", byť toto by byla úplně nejpřesnější formulace. Stanovovat přesný čas, např. "potvrzena do 24 hodin", je nesmysl, protože nikdo by neměl být otrokem počítačové hry. Může se stát, že člověk dohrává hru a pak zrovna jede na letiště na 14 denní dovolenou, tak přeci není povinen si nechat uletět letadlo, aby zadal nějaký záznam do ligy. V takovém případě by i 14 dní mohl být průtah, který je odůvodněný a tedy v pořádku. Samozřejmě kdyby se zrovna měnilo čtvrtletí a tato jediná hra by mohla zamíchat pořadím žebříčku, tak už jsme někde jinde, ale zkrátka tohle už je víc o tom "zdravém lidském rozumu". V právu se např. ještě používá běžně slovo "přiměřeně", ale kdyby v pravidlech bylo napsáno, že soupeř je povinen hru potvrdit "v přiměřeném termínu", tak to nijak neulehčí práci adminovi, protože třeba pro Scoobyho může být přiměřeně po půl roce, až dokončí všechny své dohrávky. "Přiměřeně" je slovo, které v právu vyžaduje nějakou ustálenou judikaturu, takže se nám to tady nehodí. Nabízím tedy výměnu "neprodleně" za "bez zbytečných průtahů". Názory?

ad Liut) "Hry musí být potvrzeny v pořadí v jakém byly dohrány." - to je sice pěkná věta, ale ošetřuje pouze polovinu problému - toho, kdo hru nechce potvrdit. Pořád může nastat situace, že např. Scooby by si záměrně nechtěl zadat výhru, protože by čekal na nějaké jiné dohrávky, aby z toho měl o 1 ELO více.

PS: Teď jsem četl tvůj další post (Kotletka) - to co říkáš je, že prostě problémy se řešit nebudou, pěkné. :) Anebo "neřešte to, protože se stejně najde někdo, kdo to dokáže obejít". Tohle pomáhá jak? Nijak. Pravidla na situace, které jsem popsal tady dávno nemáme a sporné situace, které se tady řešily, to dokazují.

K remíze - poznatek dobrý, měli jsme tady třeba situaci, kdy rychlá jednotka kroužila na bojišti kolem jezírka a soupeř se silnější jednotkou ji nemohl dostihnout. Na to jsme zažili dlouhou diskusi a nedospěli jsme ke konsenzu ani s použitím "zdravého lidského rozumu", protože ten si vyložil každý jinak. :) Např. Scooby podle jeho názoru zdravý lidský rozum určitě nikdy neporušil, naopak si přečti jeho posty, on si stojí za tím, že má vždycky pravdu a je jediný, kdo "uvažuje komplexně". :))
avatar Kotletka
#210159 30. 12. 2017 16:45
"Jako jestli ti vadí neprodleně.." Tyjo Alex napíše, že prudím s neprodleně a hned mi vadí neprodleně? Peťo!!

"Zavadeni pravidla, ze hra se musi neprodlene potvrdit??? Co to je? Jeste definujme, jake hry jsou vyhrane, prohrane, pridejme pravidlo o remize jako v sachu.." - vážně to vypadá, že chci definovat vyhranou a prohranou hru? Ne, fakt nechci. Snažila jsem se ukázat, jak je nesmyslné zavádět "nová" pravidla, která už dávno máme.

To je prostě jedno kolik "nových" pravidel zavedete. Aby to nemohl ochcat někdo jako Hou, muselo by to být precizní, dobře vystavěné a někým vymáhané. A lidi jako je Scooby to neomezí už vůbec - vždyť přece on byl celou dobu za hranou minimálně tohohle: "Tato pravidla nejsou dokonalá a nechávají volnost zdravému lidskému rozumu. Takže se chovejte slušně a vše bude OK. ;)" a bylo mu to fuk.
avatar Liut
#210157 30. 12. 2017 14:32
Jako jestli ti vadí neprodleně, tak znění pravidla můžeme změnit na něco jako "Hry musí být potvrzeny v pořadí v jakém byly dohrány." Ale už tohle je zase složitější pravidlo oproti jeho předchozímu znění a mohly by vzniknout nějaké nejasnosti.

Myslím že pokud jsi v poslední době dávala pozor co se tu dělalo, neptala by jsi se proč má byt tohle pravidlo zavedeno, je to kvůli Scoobymu, který nepotvrzoval hry hned po dohrání, ale vyčkával, aby náhodou neztratil o jedno nebo dvě ELO více.

to že tam je “Tato pravidla nejsou dokonalá a nechávají volnost zdravému lidskému rozumu. Takže se chovejte slušně a vše bude OK. ;)“ se přece s ničím nevylučuje, to pravidlo vzniklo pouze z důvodu, aby ten slušný a rozumný člověk se mohl bránit odvoláním se na pravidla ligy, kdyby se objevil zase někdo kdo by nechtěl potvrzovat hry. Pokud se do téhle situace nedostaneš, nijak tě tohle pravidlo neovliní.
avatar Kotletka
#210156 30. 12. 2017 14:19
“A zdůvodnění k pravidlům očekáváš jaké?”

Napriklad proc tam ma byt nove zavedeno tohle:

“Odehrané hry se ukládají neprodleně po jejich ukončení. Soupeř je povinen neprodleně po uložení záznamu hru potvrdit nebo odmítnout se zdůvodněním v komentáři.”

Kdyz tam je tohle:

“Tato pravidla nejsou dokonalá a nechávají volnost zdravému lidskému rozumu. Takže se chovejte slušně a vše bude OK. ;)“
avatar Lord.Alex
#210155 30. 12. 2017 14:00
prud si dál, to je headova vec, ci se tebou necha rozhodit:) ale spíš si ais blbá. špatný den přeji
avatar Kotletka
#210154 30. 12. 2017 13:58
“bud si uplně blbá, nebo cíleně prudíš a pak nejsi o moc lepší než sc” - jo jo jo, ja jsem uplne blba, kdyz tys to “pochopil” tak, ze ja prudim s tim, co znamena neprodlene. Ja vse normalne potvrzuju (narozdil od tebe, ktery to o sobe rad tvrdis, ja opravdu mela ve hrach minimum problemu) a tech lepsich par let k tomu pravidlo potreba fakt nebylo.
avatar Kotletka
#210153 30. 12. 2017 13:43
Jo jednicka jeste ok.. Dvojka? Uz v tom jsou diry. Co kdyz jako modry prurusim simultanni tahy tim, ze prorazim hlavni straz a neco zaberu a cerveny mi bud v reakci na to, ze vidi preruseni, nebo klidne sam od sebe vyjede z boku? Nic se v tom pravidle o takove situaci nepise, takze to vypada jako bych musela prorazet hlavni straz..
avatar Lord.Alex
#210152 30. 12. 2017 13:42
Souhlasim dlouhodobě jedině s tim, že SC maj lidi přehloížet a neřešit a nehrát, pokud se za čas po vxléčení nesrovná. Jinak cokoli co napíše imrova vnučka je slátanina kravin. Normální lidi ve hrách problém nemají, na všem s edomluví s pravidla jsou jasně pochopitelná a stejně tak jako sc na písečku mi přijde rádobyvtipné prudění jako co znamená neprodleně....bud si uplně blbá, nebo cíleně prudíš a pak nejsi o moc lepší než sc..což nejsi
avatar Kotletka
#210151 30. 12. 2017 13:31
Ja myslela, ze to maji byt povinna pravidla pro kazdou ligovou hru a o tom tu hlasujeme. Jsem proti z principu - krom zakladnich pravidel to tu bylo velmi volne, to sebou prinasi vyhody i nevyhodyto (umoznovalo to fungovat treba Alexovi (ktery se napriklad navazel do nemocnych lidi, mel rasisticke poznamky, vybiral si lidi na systematicke zastrasovani a zesmesnovani), na druhou stranu to nevyzadovalo moc pece (kdyz byl nekdo debil, proste se s nim nehralo). Nemyslim si, ze zavedeni rozhodciho a vetsi nimrani se v pravidlech, lize prospelo. Scooby se mel resit jako dite na pisecku - hazis nam pisek do oci, nebudem si s tebou hrat. Zavadeni pravidla, ze hra se musi neprodlene potvrdit??? Co to je? Jeste definujme, jake hry jsou vyhrane, prohrane, pridejme pravidlo o remize jako v sachu.. To nepomuze - naopak to dava vetsi prostor lidem, kteri reknou, ze pouzivani multu je povoleno, kdyz ho zalozila babicka. Tak co udelame? Napiseme to precizneji a pak jeste?

P. S. Casto nepotvrzuju hru hned po odehrani (treba ve 3 rano), tak co se stane, az se objevi novy Scooby? Definujeme casove, co to je neprodlene?
avatar H34D
#210147 29. 12. 2017 22:53
Kotletka - s kterými body nesouhlasíš a proč? A zdůvodnění k pravidlům očekáváš jaké? Simultánní tahy mohou jednoho z hráčů dostat do výhody, či nevýhody a proto je dobré ošetřit to pravidlem, stačí to jako zdůvodnění? Jinak bychom museli zdůvodňovat třeba i proč hráč nemůže např. "jakkoli jinak podvádět", viz http://heroes3.cz/liga_info/pravidla/. Body 1 a 2 můžeme napsat pouze jako volitelná pravidla, protože ne každá hra se hraje v HOTĚ se simultánními tahy. Já jsem nenapsal, že je to povinné pravidlo, já naopak vždy píšu, že dohoda hráčů má přednost.

Alex - tohle je hodně o domluvě. Ty pravidla musí být co nejjednodušší a nejobecnější. To, že si modrý předčasně řekne o načtení hry bez sim tahů je vlastně takový bonus. Tím se předchází problémům, ale není to nutnost, protože když by se teoreticky "dokonale" dodržely body 1 a 2, tzn. že vlivem simultánních tahů se žádný z hráčů nemůže dostat do výhody/nevýhody, pak není třeba, aby pravidla zvlášť upravovaly situaci, kdy jeden z hráčů, chce jakože "navíc" předejít problémů a tím pádem ten druhý mu "musí" vyhovět, ALE aby toho nebylo zneužíváno, tak modrý "musí" říct ihned... To je hodně komplikovaná konstrukce. Zní to více jako doporučení než pravidlo. Já osobně myslím, že ty body 1 a 2 zkrátka ošetřují v obecné rovině všechny problémy, které mohou nastat se simultánními tahy. Neříkám, že jsou stoprocentně vynutitelné, protože např. nikdy nejde zjistit, jestli modrý při opakování tahu zahraje bitvy stejně, ale holt jinak to nejde.
avatar jirkahron
#210146 29. 12. 2017 22:35
Souhlasím.
avatar Lord.Alex
#210145 29. 12. 2017 22:14
samozřejmě ano. A já bych ještě dodal, že pokud si modrej chce vyžádat načtení bez sim tahů, tak to musí učinit IHNED! at se vyhne situacim popsanym v mejch hrách s gabem a hlavn ester (extrem). Tzn ne, že si počká, co červenej zahraje, zda pojede tam či tam a podle toho se zařídí, ale zkrátka nahlásí hned.
avatar Kotletka
#210144 29. 12. 2017 19:44
Nesouhlasím.. Ani tam neni zduvodnení, proč by to melo byt povinne.
avatar Liut
#210136 28. 12. 2017 11:05
Souhlasím
avatar H34D
#210135 28. 12. 2017 11:04
Pravidla jsem naťuknul Tomisovi, prý když bude souhlasit většina, přidáme je i pro celou ligu. Takže váš názor?

V lize bych asi neřešil ty cesty a nejspíš ani přerušení hry. Takže následující body ano, či ne?

1) V případech, kdy vlivem simultánních tahů dostane jeden z hráčů do jakékoli výhody, či nevýhody, která by bez užití simultánních tahů nemohla nastat, hráči načtou dřívější save bez simultánních tahů. Výhodou či nevýhodou se rozumí např. nemožnost modrého hráče reagovat na tah červeného hráče v rámci určitého herního dne.
2) V případě, že modrý hráč přeruší simultánní tahy, je po restartu dne povinen svůj tah co nejpřesněji zopakovat.
3) Odehrané hry se ukládají neprodleně po jejich ukončení. Soupeř je povinen neprodleně po uložení záznamu hru potvrdit nebo odmítnout se zdůvodněním v komentáři.
avatar ssgsd
#210132 27. 12. 2017 11:34
Já zopakuji jen co jsem napsal do skypu...

některé věci pochopí jen člověk, který už o hraní něco ví. Pro naprostýho nováčka jsou některé věci (např. co znamená nejpomalejší cesta?) bez dalšího vysvětlování nejasné.

Stejnej problém mám, když čtu některý ty ruský stránky, že bez dalších znalostí nevím co to znamená.

Obecně bych řekl, že by organizátor turnaje měl mít pevné nervy, dost času a lehce právnické zázemí :-P

ps: mage dobře psáno, jasné a přitom úplné
avatar Kotletka
#210129 26. 12. 2017 19:11
Ano, není moc efektivní mi psát, že jsem si to pořádně nepřečetla v příspěvku, kterým ses sám z řádného nečtení usvědčil, když jsi stejně již vše vyřešil díky magovi. Příště pochopím výzvu ke komentům lépe.
avatar H34D
#210128 26. 12. 2017 18:58
Ad Kotletka - klasický chaos a neschopnost řešit věci efektivně. Naštěstí chyby vychytány díky magovi.
avatar Lord.Alex
#210127 26. 12. 2017 18:00
:)))
strana 2 z 19
<< první < předchozí další > poslední >>